sivil pilotluğu mu askeri pilotluğumu tercih etmeliyim?
Pilot olmak isteyen kişilerin aklına şu soru takılır: sivil pilotluk mu askeri pilotluk mu? İşte bugün siz bu soruyu kafanızda çözüp net bir karar vermiş olacaksınız. Biz size askeri veya sivil savunmayacağız. Size iki seçenek hakkında bilgi vereceğiz. Siz de size uygun olanı seçmiş olacaksınız
Önce sivil pilotluk hakkında bilgi verelim. Sivil pilot, havayolu pilotu ; yolcularu A noktasından B noktasına güvenli bir şekilde taşımakla görevlidir. Doğal olarak omuzunuza yolcuların yükü binmiş olur, büyük bir sorumluluk almış olursunuz ayrıca sivil ve askeri pilotlukta şöyle bir ortak nokta vardır. "Bilgi". Çok önemli bir nokta. Sivil için konuşacak olursak uçaktaki kişilerin güvenliği çok önemli ve bir havayolu pilotu bilgili olmazsa ki bu mümkün değil yolcular tehlike altındadır. Şu ortak nokta var ki tabiki de İngilizce. Havacılık dili İngilizcedir. Sivil için konuşursak checklist ler İngilizce, uçakta ki butonlar İngilizce, pilot ile kule arasındaki konuşmalar çoğunlukla İngilizce. Yurt dışına uçuşlar doğal olarak çok var kuleye konuşma İngilizce. Yurt dışında yatılar var konuşma,anlaşma için İngilizce... Kısacası böyle diyebiliriz: havacılıkta İngilizce herşeydir ve öğrenilmesi zorunludur.
Sıra geldi askeri pilotluğa. Hava, kara, deniz farketmez bütün kuvvetler için geçerli olarak anlatıcam. Askeri pilot olmanın yollarını anlattık sizlere. Üniversite aşamasından sonra yine eğitimler var. Eğitim hem askeri hem de sivil için geçerli zaten. Bütün eğitimler bitti filonuza atandınız. Omuzunda vatan yükünü taşıyacaksınız. Vatanı havadan savunacaksınız. Türkiye cumhuriyetini korucaksınız. Askeri olsun sivil olsun para için bu meslek icra edilmez. Gözünüzde parası olmayacak. Askeri pilotluğun zorluklarından birisi ise G kuvvetlidir. Mesela sağa sert bir manevra yaptınız ve vücudunaza 5G yüklendi. Uydurma bir rakam söyledim. Vücudunuzun ağırlığının 5 katını iliğinize kadar hissedeceksiniz G kuvvetinin ne olduğunu bu örnekte anlamışsınızdır. Buna direnmekte lazım çünkü pozitif G çektiğiniz zaman etraf tünel gibi kararır ve etrafı görmemeye başlarsınız. Çünkü beyindeki kan ayaklara hücum eder. Pilotlar buna direniyor ve G suit dediğimiz G elbisesi de G anında pilotu sıkarak vücuttaki kanı sabit tutmaya çalışır pilotta belli başlı şeyler yaparak pilotta vücuttaki kanı sabit tutmaya çalışır. Negatif G de de uçak ters döndüğü zaman vücuttaki kan beyine hücum eder ve gözde görünen tünel kırmızı kırmızı kapanmaya başlar ve sonunda kırmızı görürsünüz. Bir zorluktan bahsettim. Akrobatik hareketler yapamayan, 9 G ye kadar G çekemeyenler zaten F-16 gibi turbojet motorlu uçaklarda görev icra edemezler onun yerine kargo uçakları vb uçaklarda görev icra ederler. Şunu da belirtmek isterim ki bu görevi icra eden insanlar bizim için bu görevi icra ediyorlar ve gerektiğinde şehit oluyorlar. Tüm şehitlerimize rahmet diliyorum. Yani demek istiyorum ki askeri pilotlukta vatan müdafaa edilir, vatan korunur. Bu faktörü göz önüne alarak tercihinizi yapımız lütfen. Bir ayırt edici özellik daha yazayım. Askeriyeden istekle ayrılmanın belli bir yılı vardır. Bu zorunlu görev yılını bitirip askeriyeden istifa ederseniz. Sivil pilotluğa rahatlıkla geçebilirsiniz ama sivil pilotluktan askeri pilotluğa geçmezsiniz bu da böyle ayırt edici bir yön.
Umarım bu soru hakkında kafanızda net bişey oluşmuştur ve kendi kararınızı vermişsinizdir. Umarım yazımızı beğenmişinizdir. Blogumuzu daha çok kişiyle paylaşmayı, yorum yapıp abone olmayı, yanlışımız varsa yorum olarak bize söylemeyi ve turafaviation instagram hesabımı takip etmeyi unutmayın.
Yorumlar
Yorum Gönder